ArkSystems tukipalvelut

sopimuspalveluArkSystems Oy:n tukipalvelut ovat kiinteä osa asiakaslähtöistä toimintaperiaatettamme. ArkSystems kehittää ja toimittaa palveluratkaisuja, jotka tukevat asiakkaittemme menestyksekästä suunnittelutyökalujen hankintaa, käyttöönottoa, käyttöä ja ylläpitoa. Pitkäaikaisen kokemuksemme suunnittelualan yritysten vaatimuksista ja tarpeista sekä henkilöstömme suunnittelualakohtainen erikoisosaaminen tuovat asiakkaillemme aitoa ja tuottavaa lisäarvoa.

Sopimusasiakkaanamme käytössäsi on mm. nimetty tukihenkilö sekä internetistä käytettävä tukipalvelu, jolloin apu on aina yhtä lähellä kuin lähin puhelin ja lähin internetyhteys. Sopimuskokonaisuus räätälöidään yhteistyössä kanssasi yrityksesi tarpeita vastaavaksi, jolloin voit olla varma että maksat vain siitä mitä yrityksesi tarvitsee ja haluaa.

Ota yhteyttä myyntiimme. Yhteistyössä voimme kartoittaa mitkä palvelumme tukevat yrityksesi tuottavuutta ja menestyksekästä toimintaa.

Autodesk tuotteiden lataus

Uudet versiot

Voit ladata ohjelmat Autodeskin lähettämästä sähköpostista, josta löytyy myös sarjanumero/t ja Product Key/t sekä suora linkki lataukseen eli ”Access Account” -kohta.

Lataus tapahtuu Autodesk tilin (Account) kautta.

Vasemmalla olevasta valikosta löytyy suomenkielinen ohje Autodesk tilin käyttöön ja se sisältää ohjeen myös tuotteiden lataukseen. Englanninkieliset ohjeet lataukseen löytyvät tästä.

Kirjautuminen tästä Autodesk Account -tilille.

Ladattaessa Autodesk tuotteita on käytössä kolme eri menetelmää Download Now, Install Now ja Browser Download.

Download Now -menetelmä käyttää lisäohjelmaa lataukseen ja on luotettavin vaihtoehto.

Install Now -vaihtoehto on nopein ja se käyttää myös lisäohjelmaa lataukseen. Tällä menetelmällä ladattuja tiedostoja ei voi kuitenkaan enää käyttää asennuksiin muissa koneissa, myöskään Network Deploymentin teko ei onnistu.

Browser Download -menetelmä hyödyntää selainten omaa lataustoimintoa, eikä se vaadi lisäohjelmaa. Se on hitaampi ja epäluotettavampi kuin edellä mainitut menetelmät.

Lisätietoa ja tarkat vaiheittaiset ohjeet pysyvän lisenssin työasemaversiolle löytyvät täältä.

Edellisten versioiden lataus

Autodeskin tukemien ohjelmaversioiden asennustiedostot voi ladata tästä linkistä.

– Oikealla olevasta palstasta valitse Download Links ja sieltä oikea ohjelmaryhmä, niin pääset valitsemaan versiota.

Vanhan version sarjanumeron saat Autodesk tililtäsi tai pyytämällä sitä sieltä.

Lisäohjeita ja verkkolisenssien asentaminen

Ohjeita lisenssimanagerin asennukseen löydät tästä linkistä.

Käytä aina uusinta versiota lisenssimanagerista: tästä linkistä.

Lisätietoja kaikista asennuksista Autodeskin sivuilta.

Autodesk tuotteiden aktivointi (pysyvä, Maintenance lisenssi)

Tästä linkistä löytyvät englanninkieliset ohjeet tuotteen aktivointiin. Kuvan ovat melko selkeät ja ohjaavat eteenpäin vaikka englanninkielen taitoa ei olisikaan.

Muista, että ohjelmaversion, sarjanumeron ja product keyn täytyy kaikkien vastata toisiansa, jotta aktivointi onnistuu!

Ohje Request coden saamiseksi löytyy tästä.

Kun olet saanut Autodeskiltä aktivointikoodin, joka on samantapainen kuin tuo request code, niin ohjelma käynnistetään ja valitaan I have activation code vaihtoehto. Sitten syötetään koodi. Se kannattaa kopioida (CTRL+C) ja klikata ensimmäistä koodille tarkoitettua kenttää ja liittää (CTRL+V).

Tiedoksi, että välillä ohjelma herjaa, että aktivointi epäonnistui vaikka onkin mennyt läpi. Voit tarkistaa asian käynnistämällä ohjelman uudelleen. Aktivointi on onnistunut, kun ohjelma ei enää pyydä sitä uudelleen.

Yleiset CAD-tukisivustot (Autodesk, ajurit, jne.)