Autodesk MotionBuilder
Interaktiivinen ja reaaliaikainen Autodesk® MotionBuilder® tarjoaa luovan ja teknisen työn ammattilaisille keinot vaativien 3D-animaatioiden toteuttamiseksi.
Uusin MotionBuilder soveltuu niin 3D-hahmojen animointiin, käsittelyyn kuin liikkeenkaappaukseen (edellyttää Microsoft® Kinect® -liikeohjaimen ja Windows® käyttöjärjestelmän). Luovaa iterointia hyödyntävä ohjelmisto edistää tehokkaasti animointityön tuottavuutta.
Kysy lisää myynnistämme.
Ominaisuuksia
– Liikkeenkaappaus Kinect 1.0 -liitännäisellä
o MotionBuilder sisältää liitännäisen, jolla Microsoft® Kinect® -liikeohjaimella kaapatut liikkeet voidaan tuoda MotionBuilderiin ja käyttää 3D-hahmojen animoinnissa. Huom! Ohjain edellyttää Windows-käyttöjärjestelmän.
– Objektien siirtäminen MotionBuilderista Softimageen
o Animaatioiden, luurankojen ja envelopien lähettäminen Softimageen tapahtuu MotionBuilderin Send To -valikossa:
– Send as New Scene luo uuden ympäristön, johon objektit siirretään.
– Update Current Scene päivittää käytössä olevan ympäristön valituilla objekteilla.
– Add to Current Scene lisää objektit olemassa olevaan ympäristöön.
– Select Previously Sent Objects valitsee ne objektit, jotka käyttäjä viimeksi lähetti Softimageen.
o Objektien siirto mahdollistaa MotionBuilderissa luotujen animaatioiden hyödyntämisen Softimagen CrowdFX-simulaatiossa.
– Previs-liikkeet
o MotionBuilder sisältää 100 valmista animaatioliikettä FBX-formaatissa. Previs-liikkeet helpottavat animaation aloittamista, hiomista tai toimivat referenssialustoina.
– Shelf-työkalu
o Voit luoda työkalupalkkiin rivillisen oikopolkuja eniten käyttämiisi toimintoihin Asset Browser -valikosta.
– Dynamic Lighting and Shadow -varjostin
– Luurangon muokkaaminen markkereiden asettamisen jälkeen
o Mahdollistaa 3D-hahmon luurangon ja Flexible Mocap ‑työkalun tarkkuuden säätämisen millä tahansa framella.
– PyOpenGL-tuki
– Autodesk® FBX® SDK -version tuki
– Objektien hidas transformointi
o Objektien transformaatioon voi tehdä tarkkoja muutoksia liikuttelemalla Global, Local tai Layer ‑kenttiä tai transformointikahvoja hiiren oikealla näppäimellä. Nopeus on tällöin vain noin kymmenesosa transformoinnista vasemmalla näppäimellä.
– Kamera-asetusten keyframe-säädöt
o Keyframe-säätöjä on nyt mahdollista muokata kameran Use Depth of Field, Specific distance ja Focus angle -asetuksista tai FCurve-editorissa.