Autodesk MotionBuilder

Interaktiivinen ja reaaliaikainen Autodesk® MotionBuilder® tarjoaa luovan ja teknisen työn ammattilaisille keinot vaativien 3D-animaatioiden toteuttamiseksi.

Uusin MotionBuilder soveltuu niin 3D-hahmojen animointiin, käsittelyyn kuin liikkeenkaappaukseen (edellyttää Microsoft® Kinect® -liikeohjaimen ja Windows® käyttöjärjestelmän). Luovaa iterointia hyödyntävä ohjelmisto edistää tehokkaasti animointityön tuottavuutta.

Kysy lisää myynnistämme.

Ominaisuuksia

Liikkeenkaappaus Kinect 1.0 -liitännäisellä

o   MotionBuilder sisältää liitännäisen, jolla Microsoft® Kinect® -liikeohjaimella kaapatut liikkeet voidaan tuoda MotionBuilderiin ja käyttää 3D-hahmojen animoinnissa. Huom! Ohjain edellyttää Windows-käyttöjärjestelmän.

– Objektien siirtäminen MotionBuilderista Softimageen

o  Animaatioiden, luurankojen ja envelopien lähettäminen Softimageen tapahtuu MotionBuilderin Send To -valikossa:

– Send as New Scene luo uuden ympäristön, johon objektit siirretään.

– Update Current Scene päivittää käytössä olevan ympäristön valituilla objekteilla.

– Add to Current Scene lisää objektit olemassa olevaan ympäristöön.

– Select Previously Sent Objects valitsee ne objektit, jotka käyttäjä viimeksi lähetti Softimageen.

o   Objektien siirto mahdollistaa MotionBuilderissa luotujen animaatioiden hyödyntämisen Softimagen CrowdFX-simulaatiossa.

– Previs-liikkeet

o   MotionBuilder sisältää 100 valmista animaatioliikettä FBX-formaatissa. Previs-liikkeet helpottavat animaation aloittamista, hiomista tai toimivat referenssialustoina.

– Shelf-työkalu

o   Voit luoda työkalupalkkiin rivillisen oikopolkuja eniten käyttämiisi toimintoihin Asset Browser -valikosta.

– Dynamic Lighting and Shadow -varjostin

– Luurangon muokkaaminen markkereiden asettamisen jälkeen

o   Mahdollistaa 3D-hahmon luurangon ja Flexible Mocap ‑työkalun tarkkuuden säätämisen millä tahansa framella.

– PyOpenGL-tuki

– Autodesk® FBX® SDK -version tuki

– Objektien hidas transformointi

o   Objektien transformaatioon voi tehdä tarkkoja muutoksia liikuttelemalla Global, Local tai Layer ‑kenttiä tai transformointikahvoja hiiren oikealla näppäimellä. Nopeus on tällöin vain noin kymmenesosa transformoinnista vasemmalla näppäimellä.

Kamera-asetusten keyframe-säädöt

o   Keyframe-säätöjä on nyt mahdollista muokata kameran Use Depth of Field, Specific distance ja Focus angle -asetuksista tai FCurve-editorissa.