Autodesk Maya
Autodesk® Maya® 3D -animaatio-, mallinnus-, simulointi-, renderointi- ja sommitteluohjelmisto tarjoaa kattavan luovan ominaisuussarjan 3D-tietokoneanimaatioille, mallinnukselle, simulaatioille ja renderoinneille erittäin laajennettavalla tuotantoalustalla.
Maya tarjoaa korkealuokkaiset hahmo- ja efektityökalut yhdessä parempien mallinnus-, teksturointi- ja shaderienluontitehtävien kanssa. Kysy lisää myynnistämme.
Ominaisuuksia
– Bifrost-proseduraalinen efektialusta
Luo fotorealistisia, dynaamisia simulointeja ja renderoi nesteitä.
- Kehitetty Naiad-tekniikasta, täysin integroitu Mayaan ja paranneltu helppokäyttöiseksi.
- Esikatsele tuloksia Viewport 2.0 laitteistokiihdytetyllä näytöllä ja renderoi tulokset NVIDIA mental ray -renderointisovelluksella.
- Valitse haluatko verkottaa nesteitä uudella partikkelipinnoittajalla vai renderoida vokselit suoraan.
- Siirrä partikkeleita, vokseleita ja verkkoja natiivitiedostoformaateissa sekä tiettyissä alan standarditiedostomuodoissa.
– XGen Arbitrary Primitive Generator
Luo kaaria, palloja ja räätälöityjä geometrioita polygoniverkkojen pinnalle luodaksesi karvaa, höyheniä, aluskasvillisuutta ja paljon muuta.
- Luo ja siisti hahmojen hiuksia, karvaa ja höyheniä.
- Täytä laajoja alueita ruoholla, aluskasvillisuudella, puilla, kivillä ja irtomateriaalilla.
- Käsittele suuria määriä kohdekohtaista dataa, jotka muistista ladattaessa hidastaisivat järjestelmää.
- Esikatsele renderoitavaa efektiä interaktiivisesti Viewport 2.0:ssa.
- Hallitse primitiivien ulkonäköä ja käyttäytymistä asettamalla attribuutteja, maalaamalla karttoja, luomalla ilmeitä tai käyttämällä mukana tulevaa XGroom-interaktiivista siistimistyökalusarjaa.
- Hallitse pitkiä karvoja luomalla ohjauskarvoja.
– Geodeettinen vokselien sidonta
Tuota korkeatasoisia, tuotantovalmiita sidottuja hahmoja lyhyemmässä ajassa tällä uudella, innovatiivisella menetelmällä.
- Sido nopeasti monimutkaisia geometrioita luurankoihin.
- Käsittele vettä läpäiseviä geometrioita ja verkkoja ei-moninkertaisilla tai päällekäisillä komponenteilla.
- Seurauksena syntyvät painot ovat verrattavissa Mayan olemassa oleviin pinnoitusmenetelmiin ja niitä voidaan käyttää pelimoottoreissa.
– Virtaviivaiset retopology-työkalut
Optimoi verkot helpommin saadaksesi puhtaammat deformaatiot ja paremman suorituskyvyn.
- Quad Draw -työkalussa on integroituna Relax- ja Tweak-ominaisuudet Soft Selection-valinnalla ja interaktiivinen Edge Extend -työkalu.
– OpenSubdiv-tuki
Koe huomattavasti nopeampi piirtämisteho, siirtymäkarttojen visualisointi ja subdivision-pintojen yhteensovitus RenderManilla OpenSubdiv-kirjastojen tuen avulla.
- Pixarin avoin lähde sisältäen Microsoft Researchin teknologiaa.
- Deformaation piirtämistehoa voi parantaa käyttämällä sekä rinnakkaisia CPU että GPU-arkkitehtuureja.
- Mahdollistaa siirtymäkarttojen interaktiivisen visualisaation ilman renderointitarvetta.
- Voit yhdistää lähekkäin Pixarin RenderMan-renderointityökalussa luotuja subdivision-pintoja.
– ShaderFX
Luo helposti kehittyneitä HLSL-, GLSL ja CgFX-näyttöikkunavarjostuksia ShaderFX:n reaaliaikaisella visuaalisella varjostuseditorilla.
- Luo varjostusverkkoja yhdistämällä eri noodeja yhteen käyttämällä napsauta-ja-vedä -työnkulkua.
- Valitse liukulukuarvoja, aritmeettisia toimenpiteitä, tekstuuri- ja normaalikarttoja sekä värinoodeja.
- Visualisoi materiaaleja reaaliajassa.
- Syvenny kunkin perusnoodin ominaisuuksiin.
– Ptex-tuki mental ray -ohjelmistossa
Renderoi Ptex-tekstuuritiedostoja Maya 2015:n mental rayssä.
o Voit välttää UV:iden luomisen ja määrittämisen verkkoihin luomalla Ptex-tiedostoja Mudbox 2015:llä tai tietyillä muilla tekstuurien maalaussovelluksilla ja renderoimalla ne Mayan mental rayssä.