Autodesk Maya

Autodesk® Maya® 3D -animaatio-, mallinnus-, simulointi-, renderointi- ja sommitteluohjelmisto tarjoaa kattavan luovan ominaisuussarjan 3D-tietokoneanimaatioille, mallinnukselle, simulaatioille ja renderoinneille erittäin laajennettavalla tuotantoalustalla.

Maya tarjoaa korkealuokkaiset hahmo- ja efektityökalut yhdessä parempien mallinnus-, teksturointi- ja shaderienluontitehtävien kanssa. Kysy lisää myynnistämme.
Ominaisuuksia

– Bifrost-proseduraalinen efektialusta
Luo fotorealistisia, dynaamisia simulointeja ja renderoi nesteitä.

  • Kehitetty Naiad-tekniikasta, täysin integroitu Mayaan ja paranneltu helppokäyttöiseksi.
  • Esikatsele tuloksia Viewport 2.0 laitteistokiihdytetyllä näytöllä ja renderoi tulokset NVIDIA mental ray -renderointisovelluksella.
  • Valitse haluatko verkottaa nesteitä uudella partikkelipinnoittajalla vai renderoida vokselit suoraan.
  • Siirrä partikkeleita, vokseleita ja verkkoja natiivitiedostoformaateissa sekä tiettyissä alan standarditiedostomuodoissa.

– XGen Arbitrary Primitive Generator
Luo kaaria, palloja ja räätälöityjä geometrioita polygoniverkkojen pinnalle luodaksesi karvaa, höyheniä, aluskasvillisuutta ja paljon muuta.

  • Luo ja siisti hahmojen hiuksia, karvaa ja höyheniä.
  • Täytä laajoja alueita ruoholla, aluskasvillisuudella, puilla, kivillä ja irtomateriaalilla.
  • Käsittele suuria määriä kohdekohtaista dataa, jotka muistista ladattaessa hidastaisivat järjestelmää.
  • Esikatsele renderoitavaa efektiä interaktiivisesti Viewport 2.0:ssa.
  • Hallitse primitiivien ulkonäköä ja käyttäytymistä asettamalla attribuutteja, maalaamalla karttoja, luomalla ilmeitä tai käyttämällä mukana tulevaa XGroom-interaktiivista siistimistyökalusarjaa.
  • Hallitse pitkiä karvoja luomalla ohjauskarvoja.

– Geodeettinen vokselien sidonta
Tuota korkeatasoisia, tuotantovalmiita sidottuja hahmoja lyhyemmässä ajassa tällä uudella, innovatiivisella menetelmällä.

  • Sido nopeasti monimutkaisia geometrioita luurankoihin.
  • Käsittele vettä läpäiseviä geometrioita ja verkkoja ei-moninkertaisilla tai päällekäisillä komponenteilla.
  • Seurauksena syntyvät painot ovat verrattavissa Mayan olemassa oleviin pinnoitusmenetelmiin ja niitä voidaan käyttää pelimoottoreissa.

– Virtaviivaiset retopology-työkalut
Optimoi verkot helpommin saadaksesi puhtaammat deformaatiot ja paremman suorituskyvyn.

  • Quad Draw -työkalussa on integroituna Relax- ja Tweak-ominaisuudet Soft Selection-valinnalla ja interaktiivinen Edge Extend -työkalu.

– OpenSubdiv-tuki
Koe huomattavasti nopeampi piirtämisteho, siirtymäkarttojen visualisointi ja subdivision-pintojen yhteensovitus RenderManilla OpenSubdiv-kirjastojen tuen avulla.

  • Pixarin avoin lähde sisältäen Microsoft Researchin teknologiaa.
  • Deformaation piirtämistehoa voi parantaa käyttämällä sekä rinnakkaisia CPU että GPU-arkkitehtuureja.
  • Mahdollistaa siirtymäkarttojen interaktiivisen visualisaation ilman renderointitarvetta.
  • Voit yhdistää lähekkäin Pixarin RenderMan-renderointityökalussa luotuja subdivision-pintoja.

– ShaderFX
Luo helposti kehittyneitä HLSL-, GLSL ja CgFX-näyttöikkunavarjostuksia ShaderFX:n reaaliaikaisella visuaalisella varjostuseditorilla.

  • Luo varjostusverkkoja yhdistämällä eri noodeja yhteen käyttämällä napsauta-ja-vedä -työnkulkua.
  • Valitse liukulukuarvoja, aritmeettisia toimenpiteitä, tekstuuri- ja normaalikarttoja sekä värinoodeja.
  • Visualisoi materiaaleja reaaliajassa.
  • Syvenny kunkin perusnoodin ominaisuuksiin.

– Ptex-tuki mental ray -ohjelmistossa
Renderoi Ptex-tekstuuritiedostoja Maya 2015:n mental rayssä.

o   Voit välttää UV:iden luomisen ja määrittämisen verkkoihin luomalla Ptex-tiedostoja Mudbox 2015:llä tai tietyillä muilla tekstuurien maalaussovelluksilla ja renderoimalla ne Mayan mental rayssä.