Autodesk 3ds Max

Autodesk® 3ds Max® -mallinnusohjelmisto tarjoaa kattavan mallinnus-, animointi-, simulointi- ja renderointiratkaisun peli-, elokuva- ja liikegrafiikka-alan tekijöille.

3ds Max tarjoaa tehokkaat uudet työkalut, paremman suorituskyvyn ja tehostetut työnkulut, jotka auttavat parantamaan monimutkaisien, korkearesoluutioisien kohteiden parissa työskentelyn kokonaistuottavuutta.

Kysy lisää myynnistämme.

Ominaisuuksia

Populointitoiminnon parannukset
Parempi taiteellinen hallinta, realismi ja käytettävyys parannetulla Populate crowd -väkijoukkoanimoinnilla.

o Määritä hahmoille entistä uskottavamman näköisiä kävely-, juoksu-, ohitus-, kääntymis- ja istumistoimintamalleja.

o Vaikuta hahmojen lopputulokseen säätämällä entistä useampia ominaisuuksia luomisprosessin aikana.

o Tallenna tekstuureja uudelleenkäyttöä, muokkauksia, verkon välityksellä jakamista ja renderointia varten.

o Räätälöi populointia SDK:n (ohjelmiston kehitystyökalujen) avulla.

Pistepilvien tuki
Luo entistä tarkempia, realistisia malleja visualisoimalla, renderoimalla ja siirtämällä valtavia pistepilvitietojoukkoja.

o Näytä pistepilvet täysvärisinä 3ds Maxin näyttöikkunassa, säädä näytettävän pilven laajuutta interaktiivisesti sekä luo uutta geometriaa kontekstissa tarttumalla pistepilven vertekseihin.

o Renderoi varjoilla varustettuja pistepilviä NVIDIA® mental ray® ‑renderointisovelluksella. Sen ansiosta voit visualisoida CG-objekteja todellisessa ympäristössään sekä paremmin esitellä suunnitelmia tai hahmotella animaatio-otoksia.

o Hyödynnä yhdistettyä pistepilvityönkulkua muiden Autodesk-ratkaisujen kanssa: ReCap reality capture -ohjelmisto (englanti), AutoCAD-ohjelmisto 2D- ja 3D-suunnitteluun, Revit rakennustietomallinnusohjelmisto ja Inventor -3D-suunnitteluohjelmisto, .rcp ja .rcs -tiedostomuotojen tuella.

mental ray on yrityksen NVIDIA ARC GmbH rekisteröity tuotemerkki, joka on lisensoitu yrityksen Autodesk, Inc. käyttöön.

ShaderFX
Reaaliaikainen, visuaalinen varjostimen muokkain, jolla voit helposti luoda kehittyneitä näyttöikkunoiden HLSL-varjostimia.

o Liitä noodeja yhteen käyttämällä intuitiivista napsauta ja vedä ‑työnkulkua.

o Valitse kattavasta valikoimasta tarvittava liukulukuarvo, matemaattinen operaatio, tekstuurikartta, normaalikartta tai värinoodi.

o Visualisoi luodut materiaalit, mukaan lukien animoituja arvoja sisältävät, reaaliajassa 3ds Max ‑näyttöikkunassa.

o Lisäasetustilan avulla voit porautua kunkin perusnoodin toimintaan.

Sijoittamistyökalut
Määritä sisällön sijainti ja suunta suhteessa näkymän muuhun sisältöön.

o Hyödynnä intuitiviisia auto-parenting- ja kohdistuskäytösmalleja.

o Siirrä objekteja muiden verkkojen pintaa pitkin aivan kuin objekti olisi kiinnitetty magneetilla.

o Kierrä objekteja nopeasti osana samaa toimintoa.

Nelikulmaisten pintojen viisteet
Luo viistetty reuna kahden nelikulmaisen (ei kolmikulmaisen) pinnan välille kasaan litistymisen välttämiseksi.

Parannettu ActiveShade-renderointi
Nauti nopeammasta renderoinnin ActiveShade-esikatselun työnkulusta, joka tukee nyt mental ray ‑renderointisovellusta.

o Näe valaisun tai materiaalien muutoksien vaikutukset interaktiivisesti. Näin voit helpommin hienosäätää luomuksiasi.

o Käytä renderoinnin ActiveShade-esikatseluikkunaa yhdessä mental ray-, NVIDIA® iray®- tai scanline-renderointisovelluksen kanssa.

o Koe nopeammat interaktiiviset päivitykset sekä iray- että mental ray ‑sovelluksilla.

o Saat yksityiskohtaisemmat päivitykset ja tiheämmät tallennukset näyttöikkunan navigoinnista ja vaihtamisesta, valaisuparametrien säädöistä sekä tietyistä muista näkymän muutoksista.

iray ja mental ray ovat NVIDIA ARC GmbH:n rekisteröityjä tavaramerkkejä, jotka on lisensoitu Autodesk, Inc:n käyttöön.

Parempi näyttöikkunoiden suorituskyky
Lisää vuorovaikutteisuutta merkittävästi nopeamman navigoinnin, valinnan ja ikkunatekstuurin muokkauksen avulla.

o Parannettu suorituskyky on havaittavissa erityisesti tiheiden verkkojen ja tekstuurikarttoja sisältävien näkymien kanssa.

o Kytke päälle suorituskykyyn vain vähän vaikuttava sahalaitaisuuden poisto, niin voit työskennellä nopeasti korkeatarkkuuksisessa ympäristössä.

Stereokamera
Luo entistä vaikuttavampaa viihdesisältöä ja suunnittelun visualisointeja uusilla Stereo Camera -ominaisuuksilla*.

o Luo vaikuttavaa 3D-sisältöä tekemällä stereokamerarigejä.

o Valitse vasemman silmän, oikean silmän tai keskustan näyttötila tai anaglyfinen näyttötila Nitrous-näyttöikkunassa.

o Säädä stereoalueita käyttämällä näkymän sisäisiä 3D-äänenvoimakkuuksia.

o Hyödynnä passiivista tai aktiivista stereokatselua**.

*Toimitetaan Autodesk Exchange -sovelluskaupan kautta (apps.exchange.autodesk.com). Vain englanniksi.

** Edellyttää uutta AMD FirePro -näytönohjainta ja tuettua HD3D Active Stereo -näyttöä tai muuta vastaavaa laitetta.

Tehokkaampi näkymien hallinta
Hallitse monimutkaisia näkymiä helpommin Scene Explorereiden parannuksien avulla.

o Voit järjestellä tietoja sisäkkäisiin tasoihin, mikä helpottaa työskentelyä suurilla objektimäärillä.

o Paranna tuottavuutta hyödyntämällä telakoinnin ja työtilojen tukea sekä räätälöitävissä olevia nelikenttävalikoita.

Python-komentosarjat
Laajenna ja räätälöi 3ds Maxia suositulla ja helposti omaksuttavalla Python-komentosarjakielellä.

o Erottaudu 3ds Max -kyvyilläsi Python-pohjaisten laajennuksien avulla.

o Integroi 3ds Max helpommin Python-pohjaiseen pipelineen.

o Suorita Python-komentosarjoja MAXScriptistä ja 3ds Max -komentoriviltä.

o Käytä 3ds Max SDK:n (ohjelmien kehitysympäristö) osia Python-komentosarjoilla, mukaan lukien mahdollisuutta arvioida MAXScript-koodia.